Czym są kampanie Google Ads? Jakie formy promocji oferują oraz z jakimi kosztami się wiążą? Oto garść podstawowych informacji na ten temat!

Czym jest kampania Google Ads?

Kampanie Google Ads to podstawowe narzędzie SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarce internetowej. Za pomocą systemu dostarczanego przez internetowego giganta można prowadzić wyjątkowo precyzyjne działania marketingowe, uwzględniające m.in. słowa kluczowe, grupy docelowe, lokalizacje czy typy i treść komunikatów.

Google Ads pozwalana wyświetlanie dwóch głównych rodzajów reklam:

  1. w sieci wyszukiwania, tzn. wyświetlanych na stronie wyników wyszukiwania, w tym przede wszystkim reklamy:
    • tekstowe – przybierają one postać linku z nagłówkiem oraz krótkim opisem i przypominają organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania,
    • dynamiczne – pozwalają na jak najlepsze dopasowanie treści sponsorowanego wyniku do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę,
    • produktowe – zawierają zdjęcie, nazwę i cenę produktu wraz z odnośnikiem do sklepu internetowego,
  2. w sieci reklamowej – które mogą mieć postać np. bannerów na stronach internetowych partnerów, wideo w serwisie YouTube, e-maili w poczcie Gmail czy reklamy mobilnej. Warto podkreślić, że sieć reklamowa Google’a dociera do ponad 90% polskich internautów!

Dużą zaletą tej formy promocji jest to, że zapłacisz za reklamę tylko wtedy, gdy przyniesie ona określone efekty. Wyróżnia się kilka podstawowych modelów rozliczenia:

  • za kliknięcie (CPC, eCPC)
  • za obejrzenie – w przypadku reklam video (CPV),
  • za akcję (CPA),
  • za tysiąc wyświetleń (vCPM).

Jednak na jaki koszt całkowity należy się przygotować?

Ile kosztuje kampania Google Ads?

W budżecie musisz uwzględnić dwa składniki. Pierwszy z nich to koszty samej reklamy. Ponieważ Google Ads działają w modelu licytacyjnym, sam decydujesz, jaką cenę jesteś gotowy zaoferować. Jednak aby kampania była skuteczna, kwota musi być na tyle wysoka, aby pozwoliła na wygranie aukcji. Stawka będzie więc zależała przede wszystkim od konkurencji w branży, ale nie bez znaczenia są też np. lokalizacja, sezonowość, wybór słów kluczowych… Niezależnie od tego, ten typ promocji pozostaje jednym z najbardziej opłacalnych i pozwala osiągnąć znaczne zyski w stosunku do poniesionych wydatków.

Jednak to jeszcze nie koniec kosztów – w budżecie muszą znaleźć się też środki na obsługę kampanii. Wprawdzie narzędzie Google Ads jest całkowicie darmowe, ale przy tym dość mocno rozbudowane. Kampanie można ustawiać z uwzględnieniem wielu różnorodnych elementów, a przecież sama emisja reklamy to dopiero początek. Potem konieczne jest stałe monitorowanie i analiza danych dotyczących kampanii oraz wprowadzanie optymalizacji na ich podstawie. Tylko wtedy budżet przeznaczony na Google Ads będzie wykorzystany efektywnie. Wszystko to wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego zamiast tracić czas i środki na samodzielnie prowadzone działania, które niekoniecznie przyniosą oczekiwanie skutki, zdecydowanie lepiej (i opłacalniej) będzie zwrócić się z tym do specjalistów od SEM.

Ogólna jednoznaczna odpowiedź na pytanie o to, ile kosztuje kampania Google Ads nie jest możliwa. Koszty zależą bowiem od specyfiki branży oraz założonego celu działań marketingowych. O przeznaczonych na ten cel środkach najlepiej myśleć jako o inwestycji i zestawiać z generowanymi przez nie zyskami. Wtedy będziesz mieć pewność, że optymalnie wykorzystujesz swój budżet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here